Όλοι έχουμε στο γραφείο μας, ή στον επαγγελματικό μας χώρο ή ακόμη και στο φοιτητικό δωμάτιο μας, ένα μηχάνημα κάπου σε μια γωνιά του δωματίου ή πάνω σε κάποιο χαμηλό τραπεζάκι, να δουλεύει αθόρυβα μετατρέποντας τις ιδέες μας, τι σκέψεις και τα αρχεία μας, σε έντυπα. Για τους περισσότερους, είναι απλώς «ένας εκτυπωτής». Όμως οι δυνατότητες του δεν έχουν σχεδόν καμία σχέση με το παρελθόν. Πλέον μπορεί να συνδέεται στο cloud απευθείας, να προστατεύει τα δεδομένα μας, να αυτοματοποιεί διαδικασίες και καθημερινές μας ρουτίνες , ακόμα μπορεί και να διορθώνει – βαθμολογεί τεστ ή να μεταφράζει έντυπα σε λίγα λεπτά σε δεκάδες γλώσσες. Παρ’ όλα αυτά, οι μύθοι επιμένουν αν και έχουν περάσει τα χρόνια. Μύθοι για την Xerox και τους εκτυπωτές της αλλά και για την ίδια την αξία της συσκευής..
Ακολουθούν οι πέντε πιο συχνοί μύθοι που συναντάμε — αλλά και η πραγματικότητα πίσω από καθέναν. Γιατί δεν έχουν όλα τα παραμύθια δράκο!
1. Η Xerox ασχολείται μόνο με εκτύπωση και μόνο με επαγγελματικούς εκτυπωτές.
Σίγουρα το έχετε ακούσει και εσείς, «Η Xerox; Αυτοί με τα φωτοαντιγραφικά τα μεγάλα.». Η αλήθεια, όμως, είναι πολύ διαφορετική. Οι Σύμβουλοι της εταιρείας σήμερα σπάνια μιλούν για χαρτί και εκτύπωση. Αντίθετα ονομάζονται σύμβουλοι διαχείρισης εγγράφων και προσφέρουν λύσεις σε εταιρικά ταχυδρομεία, αναλαμβάνουν την αυτοματοποίηση σε ροές τιμολογίων και αναλύουν δεδομένα για πελάτες και να τους προσφέρουν λύσεις σε επιχειρήσεις που θέλουν να κάνουν το επόμενο ψηφιακό βήμα. Η εκτύπωση υπάρχει ακόμη — αλλά αποτελεί πλέον μικρό τμήμα ενός πολύ μεγαλύτερου οικοσυστήματος υπηρεσιών που κρατά τις επιχειρήσεις να λειτουργούν απρόσκοπτα.
2. Η εκτύπωση είναι παρωχημένη, τι να τον κάνω τον εκτυπωτή;
Είναι από τα πιο συχνά αναφερόμενα επιχειρήματα για την απαξίωση των εκτυπωτών στην ψηφιακή εποχή. Όμως η σύγχρονη εκτύπωση δεν μοιάζει σε τίποτα με εκείνη του παρελθόντος. Οι σημερινοί «εκτυπωτές» λειτουργούν ως έξυπνα hubs — συνδέονται με το cloud, μεταφράζουν έγγραφα, ενσωματώνουν ασφάλεια και υποστηρίζουν υβριδικά περιβάλλοντα εργασίας αλλά και ένα σύνολο από υπηρεσίες και εργαλεία που είναι δεμένα με την καθημερινότητα μας. Ένα τμήμα IT μπορεί να μεταφράσει εύκολα και γρήγορα ένα τεχνικό εγχειρίδιο μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα. Είναι κατανοητό ότι η εκτύπωση δεν πέθανε όπως θεωρούν πολλοί αλλά εξελίχθηκε.
3. Η Xerox και καινοτομία δεν είναι πλέον το ίδιο.
Πολλοί πιστεύουν ότι η καινοτομία της Xerox τελείωσε μαζί με το φωτοαντιγραφικό. Κι όμως, συνεχίζει αθόρυβα να εξελίσσεται και να καινοτομεί. Η εταιρεία ενσωματώνει τεχνητή νοημοσύνη στα προϊόντα της, επενδύει σε λογισμικό και προσφέρει λύσεις προσαρμοσμένες σε όλους τους κλάδους. Από εκπαιδευτικούς οργανισμούς, εμπορικές εταιρείες καθώς και εταιρείες παροχής υπηρεσιών, έως και τα μικρότερα καταστήματα λιανικής της γειτονιάς αλλά και το κάθε γραφείο σπουδαστή ή μαθητή. Ο στόχος δεν είναι οι εντυπωσιακές παρουσιάσεις, αλλά η πρακτική καινοτομία — εκείνη που κάνει την καθημερινή εργασία απλούστερη, ευκολότερη και πιο αποδοτική πάντα με όμως με ασφάλεια.
4. Η εκτύπωση επιβαρύνει το περιβάλλον.
Η ανησυχία για τη βιωσιμότητα είναι απολύτως δικαιολογημένη, όμως η πραγματικότητα έχει αλλάξει. Οι σύγχρονες συσκευές της Xerox έχουν σχεδιαστεί ώστε να αποτρέπουν την περιττή εκτύπωση, να ανακυκλώνουν υλικά, να μειώνουν την κατανάλωση ενέργειας και να χρησιμοποιούν ανακυκλώσιμες συσκευασίες. Δεν πρόκειται για πράσινο marketing, αλλά για έναν νέο τρόπο σχεδιασμού: λιγότερη σπατάλη, περισσότερη ευθύνη.
5. Η Xerox είναι ακριβή, περίπλοκη και πολλές φορές δεν είναι ευέλικτη.
Πολλοί υποθέτουν ότι οι λύσεις της Xerox είναι φτιαγμένες αποκλειστικά για μεγάλες επιχειρήσεις. Στην πράξη, το χαρτοφυλάκιο της εταιρείας καλύπτει τα πάντα — από απλά, οικονομικά μοντέλα μέχρι προηγμένα συστήματα παραγωγής. Επειδή σχεδιάζει τόσο το hardware όσο και το software, η ενσωμάτωση είναι απλή και η ασφάλεια δεδομένη. Δεν πληρώνεις για πολυπλοκότητα, αλλά για τεχνολογία που «απλώς δουλεύει».
Τελικά το παραμύθι δεν έχει δράκο και οι μύθοι δύσκολα εξαφανίζονται — και ίσως αυτό είναι καλό. Γιατί κάθε φορά που επανέρχονται οι μύθοι είτε για την εκτύπωση είτε για τη Xerox, δίνουν την ευκαιρία να ειπωθεί η αληθινή ιστορία, και να αφήσουμε τους δράκους μόνο για τα παραμύθια.
H Xerox δεν περιορίζεται στην εκτύπωση , αλλά επαναπροσδιορίζει τον τρόπο που δουλεύουν οι επιχειρήσεις. Άλλωστε ήταν και το moto της την τελευταία χρονιά, “We make work, work”. Η τεχνολογία προχωράει. Οι αντιλήψεις ακολουθούν πιο αργά. Και κάπου εκεί, ανάμεσα στα δύο, γράφεται η νέα εποχή της Xerox.

